.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دولت آینده و سرمایه های توسعه گیلان!
دولت آینده و سرمایه های توسعه گیلان!

انتخابات خرداد 92 برای گیلانیان از دو منظر ارزشمند است، یکی اینکه در خلق حماسه سیاسی مشارکت داشتند و دوم اینکه با انتخابی که انجام دادند مقدمات رشد و توسعه گیلان را فراهم کردند چراکه شخصی چون دکتر محمدباقر نوبخت از نخبگان استان در راس هرم قدرت رییس جمهور منتخب قرار دارد.

به گزارش معین حال که این فرصت برای گیلان و گیلانی پیش امده تا موانع سد توسعه استان را به کمک یکی از بازوهای قوی دکتر روحانی از پیش رو بردارد، آیا دیگر نخبگان سیاسی اجتماعی و اقتصادی استان به این باور رسیده اند که باید خطوط سیاسی خود را کمرنگ کرده و همگام و همراه با دکتر نوبخت مقدمات توسعه استان را فراهم آورند، اکنون 13 نماینده گیلانی مجلس شورای اسلامی وظیفه ای بس دشوار بر عهده دارند تا با نگاهی متفاوت به این قضیه، گیلان و گیلانی را بجایی برسانند که استحقاقش را دارد. از همین  رو درصدد برآمدیم  تا با نمایندگان  گیلان  دراین  زمینه  به گفت و گو  بنشینیم  که  برغم تماس  با نمایندگان  به تعدادی ازآنان  دست یافتیم که در زیر نگاهایشان  را می خوا نیم .

در همین راستا محمد مهدی رهبری املشی نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار معین ضمن تایید این فرصت گرانبها که نصیب گیلان شده است گفت: بنده شخصا با دکتر نوبخت که باعث افتخار همه ما گیلانی هاست در چند نوبت مذاکره داشتم و ان شاء الله بدنبال این هستیم که بغیر از ایشان - که حضورش در کابینه و یا هر منصب حساس دیگر قطعی است - نفر دومی از گیلان را هم به عضویت کابینه دربیاوریم. وی افزود: مردم گیلان باید از این بابت به خود ببالند که پس از سالها در کابینه یک دولت، نمادی از گیلان حضور دارد و بسی مایه افتخار است که آن شخص دکتر نوبخت باشد.

دکتر محمد حسین قربانی دیگر نماینده گیلانی مجلس شورای اسلامی نیز در تایید اظهارات رهبری گفت: اکنون فرصتی برای رهایی گیلان از همه کاستی ها پدید آمد که نباید به همین راحتی از دست داد. نماینده مردم آستانه اشرفیه در گفتگو با خبرنگار معین اظهار داشت: ابتدا لازم است از مردم فهیم گیلان هم بدلیل مشارکت شان و خلق حماسه سیاسی و هم به دلیل انتخابشان تبریک بگویم. وی افزود: چنین انتخاباتی مسبوق به سابقه نبوده اما گیلانیان علیرغم همه توسعه نیافتگی هایی که برایشان پیش امد ایجاد حماسه سیاسی را اوجب واجبات دانسته و کاری بزرگ کرده اند، بیکاری در گیلان غیر قابل تصور است، طبق آمار رسمی دقیقا" دو برابر میانگین کشور می باشد، اما مردم فهیم گیلان دریافتند که برای رفع این کمبودها باید پای صحنه باشند.

دکتر قربانی ادامه داد: مردم قطعا" به برنامه ها رای دادند، حالا خوشبختانه در سطح گیلان چهره های شاخصی چون دکتر نوبخت از نخبگان کشور و آقای حکیمی از مجمع نمایندگان استان در کنار روحانی حضور داشتند. وی گفت: اعضای مجمع استان در حال رایزنی هایی هستند تا انشاالله بتوانیم یک نفر از گیلان را در کابینه دولت روحانی داشته باشیم، قطعا"محرومیت هایی که در سطح وزارت در این سه دهه نصیب گیلان شده بود و نتوانستیم از ظرفیت استان جهت رشد و پیشرفت استفاده کنیم و از توسعه عقب بمانیم، اکنون باید فراموش شود و همه به این مهم در گیلان واقف هستند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: در 10 دولت گذشته تنها علی صوفی و اسدالله عباسی هر دو به نوعی در وزارت تعاون در مقطعی حضور داشتند اما مجمع نمایندگان در حال تلاش است تا در دولت اخیر گیلان حداقل دو وزیر که لیاقتش را هم دارد داشته باشیم تا رکود اقتصادی که از دولت های گذشته برای دولت روحانی در استان به ارث رسیده را به نحوی جبران کند. وی نوبخت را فصل مشترکی برای همه جناح ها خواند و گفت: این نخبه علمی و اقتصادی کشور براحتی می تواند با توانایی هایی که دارد اقتصاد و کشاورزی گیلان را به سمتی سوق دهد که افتخار ایران باشد. دکتر قربانی در پایان از شجاعت و جسارت عطاالله حکیمی نماینده رودبار در مجلس شورای اسلامی یاد کرد و گفت: حکیمی در این  برهه حساس جسارت زیادی به خرج داد و پای رفاقت خود با روحانی ایستاد و اکنون می تواند ثمره اش را به گیلان و گیلانی برساند.

اما مهرداد لاهوتی بائوج دیگر نماینده گیلانی هم نظری غیر از این ندارد و همگام با سایر اعضای مجمع نمایندگان حضور دکتر نوبخت را غنیمتی اساسی برای گیلان خواند و گفت: در واقع نوبخت را باید به چشم سرمایه ای برای کشور و نه فقط گیلان نگاه کرد. نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار معین اظهار داشت: این چهره فرهیخته گیلانی به جهت آگاهی و دانشی که در ایشان وجود دارد در هر جایی که گمارده شود قطعاً موثر خواهد بود. وی افزود: متاسفانه در گذشته شرایط طوری رقم خورد که از توان این چهره علمی استفاده نمی شد اما خوشبختانه الآن فرصتی مهیا شد که پتانسیل این مرد دانا و توانا از بالفعل به بالقوه تبدیل گردد.لاهوتی ضمن ابراز خوشحالی زایدوالوصف از این موضوع گفت: این فرصت تنها برای شخص دکتر نوبخت نیست بلکه برای تمام مردم گیلان است و ما باید بتوانیم از این موقعیت درست استفاده کنیم. ازین رو علی رغم اینکه سالهاست با دکتر ارتباط دارم در این چند وقت این ارتباط را نزدیکتر و عملی تر کرده تا منشا اثر باشد. وی ضمن ابراز تاسف از برخی تنگ نظریهای برخی دوستان گیلانی اظهار امیدواری کرد: این همراهی و هماهنگی با نخبگان گیلانی که پیشتر نبوده اکنون به یک باور تبدیل شود تا موانع توسعه استان برداشته و بانی رشد یکدیگر شویم.لاهوتی در پایان وزارت اقتصاد و یا معاونت راهبردی و برنامه ریزی ریئس جمهور را دو گزینه ای دانست که مفید خواهد بود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.118 seconds.